Nota del Productor, realitzador i director:
Tots els programes exposats en aquest blog,
Disposen d'un enllaç per descarregar-sels,
sempre situat a peu de pàgina
Arriba el Carnestoltes. Tots tenim present el de Rio de Janeiro i el
de Tenerife, però jo vull trencar una llança per una ciutat on el
carnestoltes forma part de la seva cultura popular, Nova Orleans, tot
i que allà se'n diu Mardi Gras.
En els anys 60 hi havia una sèrie d'acords tàcits no escrits entre les companyies discogràfiques i les emissores de ràdio. Un d'ells era trepitjar les cançons per tal que no poguessin gravar-se, encara que avui dia això és una tonteria. Jo les trapitjo perquè és la manera de poder posar dos o tres cançons més en cada programa. I deia que es tracta d’una tonteria ja que amb internet tan aprop gairebé totes les cançons mes properes en el temps poden descarregar-se fàcilment, clar que això representa un perjudici per als autors i precisament per això mateix s’intenta arribar a acords, difícils aixó si i cada vegada més, hi ha artistes que comercialitzen la seva obra directament via internet i passant de les discogràfiques. Un altre d'aquests acords no establerts, però respectat, era el de no editar en single temes de més de dos o tres minuts, aixó era a favor de les emisores de radio, però s'ho van passar pel forro els Beatles. Qui tenia que ser? Quan van treure el "Hey Jude" que durava al voltant de sis minuts i totes les emissores el van puntxar, és clar. Eren The Beatles i les emisores de ràdio van tragar i va sentar precedent.

La primera macro-cançó de la història del rock va ser "In-A-Gadda-Da-Vida" d'Iron Butterfly que durava 17 minuts, tota una cara d'un LP. La segona va ser el "Get ready" de Rare Earth que arribava als 20. Així es va obrir la veda, però no us penseu que les emissores punxaven les versions llargues, usaven els single que estaven retallats a tisora, em vaix a explicar: Les discogràfiques no feien dos enregistraments, aixó era massa car. Per al single agafaven la versió llarga i tallaven d'aquí a allà, per aixó os deia lo de tallar a tisora. El que quedava era el single que procuraven no excedis dels 3 minuts. Es van fer veritables aberracions. No obstant això les cançons "llargues" són aquí i ningú recorda avui l'edició de dos minuts i mig del "American Pie" de Don McLean, però la llarga que sobrepassava els 8 minuts, ha passat a la història de la música.
La primera macro-cançó de la història del rock va ser "In-A-Gadda-Da-Vida" d'Iron Butterfly que durava 17 minuts, tota una cara d'un LP. La segona va ser el "Get ready" de Rare Earth que arribava als 20. Així es va obrir la veda, però no us penseu que les emissores punxaven les versions llargues, usaven els single que estaven retallats a tisora, em vaix a explicar: Les discogràfiques no feien dos enregistraments, aixó era massa car. Per al single agafaven la versió llarga i tallaven d'aquí a allà, per aixó os deia lo de tallar a tisora. El que quedava era el single que procuraven no excedis dels 3 minuts. Es van fer veritables aberracions. No obstant això les cançons "llargues" són aquí i ningú recorda avui l'edició de dos minuts i mig del "American Pie" de Don McLean, però la llarga que sobrepassava els 8 minuts, ha passat a la història de la música.
Benvinguts a Un Toc de Rock
Don McLean – American Pie 1971

Roy Orbison – California blues 1989

Roy Orbison, sempre amb les seves ulleres fosques
Mario Prades va fer aquesta foto el día que s'acomençaba la gira espanyola de Sleepy LaBeef,
on veiem al "gran", en tot el sentits, music amb companys de la prensa i radio de la provincia
de Tarragona i el cap de cambrers de l'Hotel Caspel de Salou, on vem fer la roda de premsa i
ell es va allotjar. Roy Orbison va començar tocan el baix a la banda de Sleepy LaBeef.
(Foto: Mario Prades)
Pierre Groscolas – Fille du vent 1971

Fausto Leali – A chi 1967

Jeff Beck – Never alone 2010
Jeff Beck està catalogat com un dels millors guitarristes del món i va ser component del grup britànic The Yarbirds durant dos anys, substituint a Eric Clapton i alhora sent substituït per Jimmy Page. Geoffrey Arnold Beck va néixa el 24 de juny de 1944 a Wallington, Gran Londres. Va crear el Jeff Beck Group, on al costat del insigne guitarra trobàvem a Rod Stewart, el baixista Ron Wood, avui amb els Rolling Stones i el bateria Aynsley Dunbar, substituït poc després per Mickey Waller, al costat del teclista Nicky Hopkins que se'ls va unir el 1968 . Aquest tema que us porto a Un Toc de Rock es trobava en el seu últim CD, editat l'any passat i titulat "Emotion & Commotion", un àlbum que em va passar el meu fill, encara que no va succeir el d'Imelda May, a aquest gran guitarrista angles jo el coneixia perfectament. Te una carrera amplíssima encara que ha incursionado en gèneres molt diversos, sense deixar el R & B al qual va tornant gairebé sempre.
Jeff Beck envoltat de guitarres Gibson
Jeff Beck Group amb el bateria Mick Waller a l'esquerra,
Jeff Beck al centre, darrere d'ell, Rod Stewart, el cantant i
a la dreta, Ronnie Wood, que era el baixista
Al Stewart – Time passages 1978

Al Stewart devant d'un cartell de la gira (Foto: Mario Prades)
Abaix una imatge del sopar a Puigreig. Mario Prades es el
primer per la dreta i Al Stewart està dret al darrera.
primer per la dreta i Al Stewart està dret al darrera.
Joan Bibiloni Band – Papi are you OK? 1986
Sempre he sentit admiració per aquest gran guitarrista mallorquí, Joan Bibiloni. També he pensat sempre que mai ha estat prou valorat i això que la seva obra avala el que dic, però mai ha treballat per a multinacionals del disc, els seus discos per tant no sonen a les emissores comercials i la seva obra és coneguda només per aquells als que realment els agrada gaudir de la bona música. Per això us porto ara aquest tema de Joan Bibiloni que donava títol al seu disc més funky "Papi are you OK?", on compta amb la col.laboració de la cantant de color Deborah Carter, perquè el gaudim junts. Joan Bibiloni Febrer, compositor, guitarrista, vocalista, arranjador i productor, nascut a Manacor, Mallorca, el 1952, té gravats 17 LP's i era el guitarra d'acompanyament de Chick Corea quan aquest venia a Europa de gira. Va formar part del mític grup Zebra i més tard el duo Milan i Bibiloni. De 1981 a 1982 es va unir a la Kevin Ayers Band i més tard va començar en solitari. Ha gravat amb el flautista nord-americà Ernie Mansfield i el 1985 i 1986 forma duo al costat de Larry Coryel. El 1989 presentà el seu disc "For a future smile" al Festival de Jazz de Montreux, a Suïssa. Com podeu comprovar, un brillant currículum que us presento molt, molt resumit, d'un gran estilista de la guitarra i una millor persona.
Joan Bibiloni al escenari i amb Zebra al estudi. Abaix fen un enregistramen
"campestre" a las sevas illes (Fotos: Cedidas per el artista)

Willie Nelson & Shelby Lynne – Stormy weather 2004
És tot un clàssic del jazz i el blues i la que el va portar a l'èxit va ser Lena Horne (Brooklyn, 30 de juny de 1917 - 9 maig 2010), una llegendària cantant i actriu blanca que la va cantar a la pel.lícula del mateix títol que va protagonitzar el 1943. Us l'he extret de l'àlbum "Willie Nelson & Friends. Outlaws And Angels" del texà Willie Nelson, publicat el 21 de setembre de 2004 i que va arribar a la desena posició en les llistes de country i en aquest tema compta amb la col.laboració de la cantant Shelby Lynne. Però també en l'àlbum hi ha altres duos, amb Merle Haggard, Billy Joe Shaver, Townes Van Zandt, Seals, Albert E. Brumley i molts altres. El tema va ser compost per Harold Arlen i Ted Koehler el 1933 per Ethel Waters, però la va immortalitzar Lena Horne que va aconseguir un Grammy.
Kenny Rogers – Lady 1980

Neil Diamond – He Ain't Heavy He's My Brother
És en la meva opinió, una de les millors cançons en la llarga carrera de Neil Diamond cantant, compositor i actor, nascut a Nova York el 24 de gener de 1941 i es trovaba al LP "Rainbow". De la cançó van realitzar una gran versió els britànics The Hollies en la què destaquen els jocs de veus, però la del seu autor és genial i sona per a tots vosaltres a Un Toc de Rock. Va començar com a compositor i les seves cançons han estat interpretades per The Monkees, Elvis Presley, U2, Frank Sinatra, The Ventures, UB40, Julio Iglesias, Johnny Cash, Cliff Richard, Lulu, The Hollies dels què parlàvem abans i centenars d'artistes al voltant del món. No obstant això, ell al seu torn ha versionat temes d'altres compositors i cantants. En l'apartat cinematogràfic cal destacar el seu paper en el remake del film "El Cantor de Jazz". El seu doble LP "Hot August Night" de 1972, té el rècord de ser el primer àlbum doble que generà vendes superiors als 2 milions de còpies, va romandre en llistes 243 setmanes consecutives i el 1996 les vendes mundials de l'àlbum superaven els 17 milions d'exemplars. Es clar que les llistes al Estats Units no poden comprarse con passa aquí, on es pràctica normal. També el 1972 Neil Diamond va signar amb Columbia Records/CBS un contracte per una xifra mai oferta a un altre artista, 5 milions de dòlars.
Paloma Faith – Do you want the Truth or Something Beautiful? 2009
Acabarem el programa d'avui amb la cançó que dóna títol al CD que Paloma Faith va publicar el setembre de 2009 "Do You Want The Truth Or Something Beautiful?" i que va ser el disc de debut de la britànica. El tema va ser el tercer single extret de l'àlbum i es va publicar el 21 de desembre de 2009. Per cert que és la compositora de totes les cançons. L'actriu i cantant Paloma Faith va néixa a Hackney, Londres, el 21 de juliol de 1985. La cançó amb la qual Faith es va donar a conèixa va ser "It's Christmas (And I Hate You)" que es tracta d’un duet amb Josh Weller.
Bé i arribem al final del programa d'avui. La frase amb què acomiadarem Un Toc de Rock, des de les sintonies d'Altafulla Ràdio i Ona La Torre, es del guanyador del premi Cervantes, Antonio Buero Vallejo (Guadalajara, 29 de setembre de 1916 - Madrid, 29 d'abril de 2000) que parlant de la música va dir:
"Quan no em veu ningú, m’agrade imaginar de vegades si no serà la música l'única resposta possible per algunes preguntes"
Fins el proper programa.
Mario Prades
Link to download the program
0 comments:
Post a Comment